Opgericht in 1997

Toneelvereniging Mag het Licht Uit is op 19 februari 1997 opgericht door oud-leden van de voormalige toneelvereniging KNA. Met de nodige publiciteit trok de groep nieuwe leden aan en dit was het begin van Toneelvereniging Mag Het Licht Uit. De eerste avondvullende productie volgde in maart 1998 en nog steeds staan we elk jaar op de planken, met heel veel enthousiasme en plezier.

Ieder jaar brengt Mag Het Licht Uit een avondvullend stuk op de planken. De keuze van het toneelstuk voor een nieuw seizoen wordt gemaakt in overleg tussen de regisseur en de spelers. Eén tot twee avonden per week wordt er serieus gerepeteerd om het publiek in maart vier gezellige en ontspannen avonden te bezorgen.

Met elkaar en voor elkaar

In de loop der jaren is de samenstelling van de groep veranderd, we namen afscheid van oude bekenden en verwelkomden nieuwe gezichten. In onze hechte club doet iedereen mee. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen. Ieder seizoen werken vrijwilligers, spelers en regisseur met veel energie en plezier aan het nieuwe stuk. Ook de bouwploeg overtreft zichzelf regelmatig met schitterende decors.

Vanaf de start van de repetities in september treffen we allerlei voorbereidingen voor de uitvoeringen. Hierbij horen het ontwerpen en laten drukken van de programmaboekjes, posters en entreekaarten, maar ook het regelen van sponsoring en promotie, kaartverkoop, decorontwerp, -bouw en -inrichting en tal van andere acties. En alles bouwt op naar het hoogtepunt: de vier voorstellingen die we in maart met z’n allen op de planken zetten. En daarna? Dan start de speurtocht naar een hilarisch stuk voor het volgende seizoen…

Doe je met ons mee?

Al deze activiteiten worden uitgevoerd door leden, vrijwilligers, bestuursleden en spelers. Het is een flinke klus, maar ook hier maken vele handen licht werk. Mag het Licht Uit is altijd op zoek naar zowel heren als dames, die het leuk vinden om een aantal taken binnen de vereniging uit te voeren.
We zoeken onder meer spelers, bestuursleden, mensen die de PR voor hun rekening kunnen/willen nemen, mensen die goed zijn met styling, social media, decorbouwers en mensen die het gewoon leuk vinden om af en toe dingen voor de club te regelen.
Onze repetities en jaarlijkse voorstellingen vinden plaats in het Turfschip in Etten-Leur. Heb je interesse, of wil je eerst meer weten? Stuur even een mailtje aan maghetlichtuit@gmail.com en wie weet spreken we je binnenkort!